כיצד בוחרים ספק גיבוי ל -SalesForce?

SalesForce הפכה לגורם מרכזי בתכניות ניהול קשרי לקוחות. היות וזהו שירות מבוסס-ענן, המידע במערכת SalesForce נשמר מחוץ למחשבי הארגון ולא נכלל בנהלי הגיבוי שנוצרו בארגון שלכם עבור יתר המידע הארגוני. מנהלי מחשוב רבים אינם מודאגים מכך היות וחברת SalesForce נקטה באמצעים הדרושים כדי להבטיח את שלמות המידע שלה. כמו רוב ספקי שירותי הענן, התשתית של SalesForce מתוכננת כדי להבטיח המשכיות השירות ונקטה באמצעי הגנה על המידע מפני תקלות חומרה אצלה. בכל אופן, היא לא יכולה למנוע טעויות שמקורן במשתמש הקצה. זאת הסיבה שחברת SalesForce ממליצה להשתמש בפתרון גיבוי צד שלישי עבור אחסון מידע במערכת שלה.

שירות גיבוי SalesForceפלטפורמות כמו SalesForce מאבדות מידע לעתים רחוקות וכמעט כל מקרה של אובדן מידע בענן נובע מגורמים חיצוניים. במחקר שנערך על ידי חברת אברדין התברר שטעויות המשתמש היוו סיבה לאובדן מידע ב-64% מהמקרים. זה תואם לממצאי מחקר שנעשה על ידי קבוצת IT Policy Compliance Group שהראה שטעות אנוש גרמה לאובדן המידע, באופן זה או אחר ב-75% מהמקרים, בין אם זה היה פתרון מבוסס-ענן או פתרון מקומי בחברה עצמה. לפי הדו"ח של קבוצת אברדין, האקרים יחד עם מחיקת מידע בכוונת זדון היו אחראיים ל-20% מהמקרים של אובדן מידע. תאימות תוכנה וגורמי השחתה היוו גורם ב-17% ממקרי אובדן המידע. הנקודה כאן היא שאובדן מידע בשירותים מבוססי-ענן הוא איום אמיתי. כמעט בכל מקרה, אובדן מידע לא נובע מתקלת חומרה אצל ספק פתרון התוכנה כשירות (SaaS), אלא נגרם בגלל טעויות פשוטות ללא כוונת זדון של המשתמשים.

על מנת לסייע בידיכם לקבל החלטה מהי פלטפורמת הגיבוי המתאימה ביותר לארגון או לעסק שלכם, יסייע מאמר זה למשתמשים במערכת סיילספורס להחליט האם גיבוי של מערכת סיילספורס על ידי צד שלישי, מתאים לארגון ואם כן, כיצד להבדיל בין הספקים השונים של שירות גיבוי סיילספורס. מאמר זה מציג רשימת שאלות שאתם צריכים לשאול כדי לסייע לכם להבחין בספקים המובילים של פתרונות גיבוי צד שלישי לפלטפורמת SalesForce.

ראשית, גיבוי המידע שלכם בענן הוא דבר הכרחי. גישה מוטעית רווחת של משתמשי ענן היא ששירותי ענן מגבים את המידע של המשתמשים שלהם באופן מובנה. למעשה, 33% מהנשאלים במחקר מסוים חשבו שספק שירות הענן שלהם אחראי לגיבוי של המידע של החברה שלהם. למרבה הצער, לרוב זה לא קורה. למרות ש- SalesForce מספקת כיסוי גיבוי מוגבל, רוב השירותים מבוססי-הענן מתמקדים בראש ובראשונה ברציפות העסקית ולא בגיבוי מידע. הם רוצים להבטיח שהשירות שלהם יהיה זמין למשתמשים כך שהם יוכלו לפתח מערכות בטוחות, בעלות יתירות גבוהה. לכן רוב ספקי הפתרונות של תוכנה כשירות, כולל SalesForce, ממליצים על השימוש בספק גיבוי צד שלישי. ישנן מספר אפשרויות שונות להגן על המידע שלכם בענן. הם נעים מפיתוח היישום המותאם לגיבוי המידע שלכם על ידי ממשק תכנות אפליקציה (API) מספקי התוכנה כשירות שלכם ועד שיקוף המידע שלכם במערכת SalesForce בזמן אמת על השרתים שלכם על מנת שתוכלו לשלוף את המידע ידנית בעצמכם על בסיס קבוע בקבצי .csv במקרה של SalesForce, המערכת מגבה את המידע של המשתמשים ומציעה שירות שיחזור מידע, אך מצד שני, החברה מודה שזה שירות יקר וצריך להשתמש בו רק כמוצא אחרון. הגישה לגיבוי המומלצת על ידי ספקי תוכנה כשירות רבים, כולל SalesForce, היא שירות גיבוי ענן לענן אוטומטי מלא.

אם אתם בוחנים את פתרונות הגיבוי המובילים של ענן לענן עבור מערכת SalesForce, אתם תגלו שיש להם תכונות דומות רבות. כולם מציעים גיבוי אוטומטי אמין עם אבטחת מידע חזקה ותקופת ניסיון ללא עלות. מעבר לכך, לכולם יש תוכניות תמחור ותנאי שימוש דומים. מעבר לכך, השירותים שונים משמעותית מבחינת קלות השימוש, תכונות ניהול המידע וחזון המוצר שמניע את הפיתוח קדימה. די קשה לגלות הבדלים אלו והם גוזלים זמן כדי להעריך אותם. מסיבה זאת יצרנו רשימה תמציתית של שאלות (שמופיעות למטה), על מנת לסייע לכם להבדיל בין ההצעות ולהחליט מהו הפתרון המתאים ביותר לצרכי הארגון שלכם. לפני שתתחייבו לשירות גיבוי מקוון עבור המידע שלכם במערכת SalesForce, מומלץ שתנצלו את היתרון של תקופת הניסיון שבמהלכו השירות ניתן בחינם. בתקופה זאת השוו בין השירותים מבחינת התכונות המרכזיות הבאות של שירות הגיבוי מבוסס-ענן:
  • הוספת / מחיקת חשבונות.
  • תזמון גיבוי.
  • ביצוע גיבויים ידניים, לא מתוזמנים.
  • התאמת התראות שגיאה.
  • חיפוש במידע מגובה.
  • שיחזור מידע.
  • סקירת מידע.
  • דיווח.
  • תמיכה.
אלו הם תשעת התחומים שבהם תמצאו קרוב לוודאי את ההבדלים הבולטים ביותר בין ספקי שירות הגיבוי. מעבר להשוואות בשימוש, מומלץ כי תבחנו את התחומים הבאים בצורה מקיפה יותר כדי להבטיח שספק הגיבוי מענן לענן הוא המתאים ביותר עבור הארגון שלכם כיום ובעתיד הרחוק. תחומים אלו חולקו לנושאים הקשורים לשירותים עצמם וכאלו הקשורים לספקי השירותים.

ספק שירות גיבוי אמור להציע גם את השירותים הנוספים הבאים:
  • שימור מידע לטווח ארוך של עד 7 שנים והכרחי שהוא יהיה בתאימות לתקנות ממשלתיות.
  • תעריף המנוי החודשי צריך לכלול שיחזור מידע אבוד ללא חיוב נוסף.
  • שחזור מידע מיידי, מלא ואוטומטי באמצעות סדרת קליקים פשוטים על העכבר.
  • שחזור כולל מטא דאטה ומידע מובנה.
  • שיקוף של מידע במספר מרכזי מידע.
  • הצפנת מידע.

הערכת השירות של גיבוי SalesForce

כל כמה זמן אפשר לגבות מידע?
ההבדל בין השירותים מתבטא בתדירות שבה הם מגבים את המידע שלכם לפני חיוב בתשלומים נוספים. לעתים קרובות העלויות הנוספות האלו נובעות כתוצאה ממגבלת הקריאה של ממשק תכנות האפליקציה (API) של מערכת SalesForce. סיילספורס מגדירה את מספר הפעמים ששירות גיבוי יכול לקרוא את ממשק תכנות האפליקציה שלה מבלי שיחויב בתשלומים נוספים.

כמה קל לחפש במידע המגובה?
לכל שירות יש גישה מעט שונה לחיפוש. התוצאה היא שספקים מציעים ממשקי חיפוש שונים היכולים להשפיע על הקלות ומהירות החיפוש.

כמה קל לשחזר את המידע המגובה?
כשמידע אובד, אתם צריכים להיות מסוגלים לבצע שחזור במהירות ובקלות. האם המידע ישוחזר בדיוק כפי שהוא היה לפני האובדן או האם מבנה המידע יאבד בתהליך זה? מהי מידת השליטה שיש לכם על מה ששוחזר? למשל, האם אתם יכולים להבחין בין רשומות של אנשים או חשבונות משתמשים מלאים?

מהו סוג סקירת המידע שמציעים?
יתרון נוסף שגיבוי ענן מציע למנהלי מחשוב הוא ההזדמנות לנתח את המידע המגובה. בדקו איזה סוג של כלי סקירת מידע השירות מציע ועד כמה הם קלים לשימוש.

באיזה אופן הגיבוי מוגן מטעות משתמש?
אנו יודעים שהסיבה העיקרית לאובדן מידע בענן היא טעות משתמש או פעילות זדונית. באופן הגיוני, הדבר נכון גם לשירות הגיבוי שלכם. האם זה אפשרי שמשתמש ימחק מידע מגובה באמצעות הממשק המקוון?

הערכה של ספק הגיבוי למערכת SalesForce

האם ספק הגיבוי מתמחה באספקת שירות לעסקים?
הצרכים של משתמשים פרטיים וחברות קטנות יכולים להיות שונים באופן משמעותי מאלו של חברה גדולה. האם השירות מתוכנן עבור אנשים פרטיים או עסקים קטנים? האם הוא מתמקד אך ורק בצרכים של ארגונים בינוניים עד גדולים? האם זהו שירות שלא מתמחה בנישה מסוימת ונותן שירות לכל סוגי המשתמשים? כמובן שהבחירה המתאימה ביותר היא בשירות המתמחה בצרכים הספציפיים של הארגון שלכם.

האם ניתן לגבות גם מידע שנמצא במשרדי החברה?
קשה לנהל מידע המאוחסן על שרתים שונים. מסיבה זאת, חלק מהספקים יגבו את המידע המאוחסן על שרתי החברה (on-premise data) וגם את רשומות מערכת SalesForce שלכם. כשיש לכם סוגי מידע מסוימים במקום אחד יכול להפוך את משימות החיפוש, סקירת מידע והדיווח לקלות בהרבה. תהיה לכך רלוונטיות רבה יותר ככל שארגונים מסתמכים יותר על שירותים מבוססי-ענן.

האם הספק הזה מגבה גם שירותים אחרים מבוססי-ענן?
מחקר שנערך לאחרונה על ידי מגזין פורבס הגיע למסקנה שקצב העלייה בשימוש במחשוב ענן יעלה ב-36% בשלוש שנים הבאות. אם החברה שלכם משתמשת במערכת SalesForce כיום, יש סיכוי גבוה שאתם משתמשים בשירותים מבוססי-ענן אחרים או שתשתמשו בשירותים כאלו בעתיד הקרוב. שימוש בספק אחד על מנת לגבות שירותי ענן מרובים הוא הגיוני, אך רק במידה והספק שאתם בוחרים בו מציע ממשק אחיד אחד שמאפשר חיפוש, בקרה ודיווח מובנה עבור שירותי הענן השונים. אז חפשו ספק גיבוי ענן לענן שמתכנן לתת לפחות כיסוי לשירותי ענן מרובים ולבדוק עד כמה הפונקציות שלהם של חיפוש, סקירה ודיווח הן אחידות בפלטפורמות השונות.

מהי תכנית פיתוח הפלטפורמה של הספק?
גיבוי ענן לענן הוא קטגוריה חדשה יחסית אז אתם יכולים לצפות להצעות שונות שישתנו באופן קבוע במהלך השנים הקרובות. היופי בשירותי תוכנה כשירות הינו שהשדרוגים הם אוטומטיים באופן כזה שהמוצר ממשיך להשתפר. וודאו שהתכנונים של הספק שלכם מתאימים לצרכים הצפויים שלכם. האם הוא יוכל לגבות שירותי ענן מרובים? האם הוא יכול לשלב מידע המאוחסן במשרדי החברה? האם הפונקציונליות הבסיסית תפעל היטב בפלטפורמות שונות כפי שזה עובד בפלטפורמה אחת? עד כמה הפתרון מותאם לשינויים צפויים בעתיד?

 קחו שליטה על הגנת נתוני סיילספורס